Nieuws

Steve Jobs en ijs

Zelfs de beroemde Steve Jobs vond dat een ijscoman het ideale middel is om al je medewerkers of klanten gelukkig te maken.

Bruiloften in Duitsland

Bruiloften in Duitsland is dit jaar een van onze belangrijkste groeisegmenten.

Vanmiddag hadden we onze 15e bruiloft van dit jaar. Dit keer stonden we met onze IJsbeer bij de Katholische Kirche in Herongen. Net als bij de meeste bruiloften was het ook deze keer weer een plezier om ijs te scheppen. Duitsers zijn altijd heel beleeft en vriendelijk. Vaak proberen ze zelfs wat Nederlandse woordjes tegen ons. En allemaal vinden ze onze ijskarren heel leuk en het ijs heel lekker.

45 jarig bestaan Unisign

Zuid-Nederland zit vol met mooie industriële bedrijven die een belangrijke positie hebben op de wereldmarkt. Soms worden wij met onze ijscofietsen uitgenodigd op bedrijfsfeesten van dit soort bedrijven en hebben we de kans een kijkje binnen te werpen.

Vorige week mochten wij  (via Ria Joosten Catering) meewerken aan het 45-jarig bestaan van Unisign in Panningen. Een geweldig mooi bedrijf dat reusachtige verspanende machines maakt voor de produktie van b.v. treinen en windmolens. Een bedrijf waar Nederland trots op mag zijn.

Idee voor sympathieke marketing aktie

DON Opleidingen uit Naaldwijk  is een van de grootste rijscholen van Nederland. Deze week hebben zij een groot aantal leerlingen die examen doen. Om deze leerlingen te feliciteren met hun examen heeft DON onze nieuwste ijskar "De IJsbeer" gehuurd om de leerlingen te tracteren op een lekker ijsje. Zoals je kunt zien past het blauw van hun logo ook mooi bij de blauwe strepen van onze ijskar.

Voordeel van "De IJsbeer"is dat de kar eenvoudig te transporteren is omdat hij gewoon als aanhanger achter een auto kan. En omdat hij een electrische koeling heeft kun je het ijs er ook 's nachts in bewaren.

Persoonlijk bolletjesrecord verbroken

Vanwege het mooie weer waren we vandaag in 2 plaatsen aktief: Venlo en Maastricht. In Venlo hadden we een bedrijfsbezoek bij een vaste klanten: Adex. Het was warm, dus  de bolletjes ijs gingen er bij de medewerkers in als koek. Een van hen zorgde er vandaag voor dat het record aantal bolletjes dat De IJsmannetjes ooit voor één persoon hebben geschept, werd verbroken. Hij vond het ijs zo lekker dat hij maar liefst 12 bolletjes naar binnen likte.

Gefeliciteerd met het behalen van dit IJsmannetjesrecord.

Nieuwe bedrijfsvideo van De IJsmannetjes

Op het Youtubekanaal van De IJsmannetjes staat een nieuwe video over de ambachtelijke ijsmaker die het ijs levert aan De IJsmannetjes: Antoon van de Zeuten Inval in Velden.

Drukste zakelijk evenementweekend ooit

Afgelopen weekend hadden we ons drukste weekend met zakelijke evenementen tot nu toe.

Autohaus Boden

Op zaterdag stonden wij 's avonds op het 25-jarige jubilieumfeest van Autohaus Boden in Essen. Als we de Duitse toespraken goed begrepen hebben, is Boden een groot autobedrijf met maar liefst 17 vestigingen. Uitzonderlijk is dat de eigenaar het bedrijf pas is gestart op zijn 61e. In totaal hadden hier zo'n 250 medewerkers met hun partners een heel leuke feestavond. Het was voor ons wel een zware avond, want het feest duurde tot 2 uur 's nachts; pas na 4 uur waren we weer thuis en afgeladen.

Amazon.de

De volgende ochtend om 9.30 uur moesten we alles al weer opgebouwd hebben op het terrein van het Duitse logistieke centrum van Amazon in Rheinberg. Amazon hield hier zijn jaarlijkse Sommerfest voor haar personeel met familie. Het feest was volledig in Western-stijl met bullriding, hoefijzerwerpen, westernshows en een serie foodtrucks. In totaal moesten we zo'n 1000 bezoekers van ijs voorzien. Voor de eerste keer hebben we onze IJsbeer meegenomen als "koelwagen" voor de ijsvoorraad: op deze manier konden we in één keer zo'n 240 liter ijs meenemen. Zoals gebruikelijk kregen we diverse complimenten voor de kwaliteit van ons schepijs.

De IJsmannetjes onderdeel van Havep Zomeraktie

Havep Workwear heeft deze zomer een heel leuke prijsvraagactie voor haar dealers. Onder de winnaars in Nederland en Belgie wordt wekelijks een bezoek van een stoere ijsquad verdeeld. En drie keer raden wie de ijsquad berijdt!

De IJsmannetjes bezoeken wekelijks de winnaars en delen daar overheerlijk schepijs uit, samen met de tijdelijke tattoo-stickers van Havep. En uiteraard is ons IJsmannetje gekleed in speciale werkkleding van Havep.

Havep positioneert zich in de markt als zijnde tegelijkertijd modieus en stoer. Een ijsquad past wel bij dat imago. Speciaal voor deze aktie hebben we de ijskar opnieuw beplakt met een ontwerp van Havep. De Marketing van Havep let daarbij op de details. Zo hebben ze ook onze ijssmaken hernoemd voor deze actie:

 

Een leuke blogpost over de aktie vind je ook op de site prettybusiness.nl maar ook op de social media paginas van verschillende Havep dealers, zoals hier b.v. die van Majestic:

Detacheerder Maandag deelt ijsjes uit op scholen in Breda

Voor detacheerder maandag zijn HBO studenten een belangrijke doelgroep. Om naamsbekendheid te vergroten en een sympathieke indruk te maken, huurde Maandag in Breda een ijskar van De IJsmannetjes in. 

Voor deze opdracht maakten wij een tijdelijke beplakking van de ijskar met het logo van Maandag. De beplakking is geprint door een Océ Colorwave printer op Tyvek. Het voordeel hiervan is dat een watervaste en scheurvaste beplakking wordt gemaakt. Uitstekend geschikt voor een korte opdracht.

Verrassend nieuwe ijssmaken gemaakt van groenten

Op verzoek van een klant hebben we recentelijk verschillende smaken groentenijs laten maken. Onder andere tomaat, paprika en broccoli. Niet echt wat we zelf zouden bedenken, maar de klant wilde het graag. Natuurlijk hebben we zelf ook alle smaken getest. Tot onze verbazing was vooral het broccoli-ijs erg lekker. Met een heel erg fijn mondgevoel.

Einde van het rebranding traject

Het veranderen van het merk van 'T Ièsmenke in  De  IJsmannetjes is voltooid. Het laatst stapje was de vervanging van de auto beplakking. Het was ook wel tijd: de oude beplakking was niet gelamineerd en flink verschoten. Weer mooi werk van de R&R groep in Venlo.

IJskar van de IJsmannetjes in Duitse muziekvideo

Recentelijk werden we benaderd vanuit Duitsland voor het maken van een video. We dachten eerst dat het weer reclame was. Maar na doorvragen bleek het een Duitse band te zijn ("Nerd") die voor de video van hun nieuwe single een ijscofiets zochten. De nieuwe single heet toepasselijk "Eiscreamlady".

Medio september zijn ze bij ons langs geweest om de video op te nemen. Dat was een leuk om eens mee te maken. Begin oktober lieten ze ons weten dat de video op Youtube staat. Hij is echt heel leuk geworden:

De IJsmannetjes als Zomer-item op TV-zender L1

TV-zender L1 zocht een leuk Zomer-item en kwam daarbij uit bij De IJsmannetjes. Het resultaat is een heel leuk filmpje met De IJsmannetjes in hun bedrijfsruimte en bij een school in Roermond.

Nieuwe bedrijfskleding voor de IJsmannetjes

Om onze rebranding compleet te maken hebben we nieuwe bedrijfskleding laten maken. Fijne  polo's met voorop een bescheiden IJsmannetjes logo en achterop ons Ièsmenke. Hier getoond door 2 van onze IJsmannetjes.

Neuen Deutschen Flyer

Eine freundliche deutsche Dame hat unsere Firmebroschüre übersetzt ins Deutsch. Jetzt für unsere viele Deutsche Kunden. Sie finden die neue Broschüre hier.

Ook Gucci geniet van het ijs van de IJsmannetjes

Ook de modellen van Gucci genieten van het heerlijke schepijs van De IJsmannetjes.